torsdag den 20. januar 2011

Kagetid


























Netop hjemvendt fra en hyggelig eftermiddag i godt selskab. Min veninde havde lavet denne skønne kage med hindbær og hvid chokolade. Den var dejlig frisk og svampet. Jeg nuppede lige opskriften inden jeg smuttede ;)


Kage m/hindbær og hvid chokolade
125g smør
150g hvid chokolade (kan reduceres)
175g sukker (kan reduceres)
125g mel
1½ tsk. bagepulver
90g kokosmel
2 æg
150g hindbær (det er lettest med frosne)
Evt. flormelis til pynt


Chokoladen smeltes sammen med smør. 
Æg og sukker piskes.
Mel, bagepulver og kokos blandes og hældes i æggemassen.
Den smeltede chokolade hældes ved og det hele vendes med hindbær. 
Dejen hældes i en lille bageform og bages ved 180 grader i 30-40 minutter. 
Den færdige kage kan pyntes med flormelis.


Jeg har skrevet, at mængden af sukker og chokolade kan reduceres, for det havde hun gjort - ellers bliver den meget sød. Men det kommer jo an på, hvad man er til ;)

1 kommentar:

Kathrine sagde ...

Øj det ser godt ud! Og ikke alt for svær en opskrift - den må jeg da kaste mig ud i en dag :-)