onsdag den 23. marts 2011

Frittata

Jeg fik aldrig rigtig lavet en madplan for denne uge - jeg købte bare lidt basisting og en masse frugt og grønt. Det gør jo så, at jeg er nødt til at være lidt kreativ. I går aftes blev det til frittata med bacon, fuldkornsmacaroni, løg og peberfrugt. Ganske lækkert og med en lille rest, som bliver min frokost i dag ;) I aften skal vi have en af alle de lækre retter, vi efterhånden har fået proppet fryseren med. Jeg tror, at den fryser er en af de bedste investeringer, vi har gjort os! 

På opfordring fra Fru H-T smider jeg lige en opskrift :)

Frittata m/fuldkornmacaroni
70g kogte fuldkornsmacaroni
1 lille løg (hakket)
125g bacon i tern
1 peberfrugt i tern
6 æg
Lidt mælk
Salt og peber

Steg bacon og løg til baconen er lidt sprød. Tilsæt peber frugt og macaroni og rør det hele godt sammen. Pisk æg med lidt mælk, salt og peber. Hæld æggemassen over fyldet og skru ned for varmen. Jeg lagde et låg på - så går det lidt hurtigere. Når massen er stivnet kan det serveres - voilà!

4 kommentarer:

Sandra sagde ...

Mmm..det ser også lækkert ud da! :)
Du må gerne lægge opskriften ud, hvis du gider?

Anja sagde ...

Det har jeg gjort nu ;)

Marian N. Larsen sagde ...

Nøj lækkert! Den vil jeg klart teste - tak for opskriften!

Anja sagde ...

Det er i hvert fald super nemt og kan varieres i det uendelige :D