søndag den 21. august 2011

USA - the food pt. 2

Morgenmad på Le Pain Quotidien i New York. Frugten i USA var simpelthen SÅ lækker! Skal virkelig finde ud af en ordentlig løsning i det her uland - frugten smager jo ikke af noget :S
Mere morgenmad på Le Pain Quotidien
Frokost fra deli nær Bryant Park
Lækker thaimad i JFK inden vi skulle med flyet mod LA
Margarita trio i Laughlin: granatæble, mango og lime - jeg har seriøse cravings efter dem!
Også fra restaurant i Laughlin: lækre rejer
...og cheesecake til dessert
Kæmpe sandwich fra supermarkeds deli - virkelig lækker og med seriøst meget fyld!
Californisk jordbær - købt ved en lille vejbiks. Jeg spiser aldrig jordbær fra Holland mere. Aldrig.
Crêpe på Café Bellini i San Francisco - seriøst lækker morgenmad!
Mere Bellini morgenmad: parfait & bagel
Lækker-lækker pizza fra Zero Zero i San Francisco. Vi smagte også en anden pizza + en pastaret - virkelig god kval! Vi fik maden som take away, men det er også en restaurant (og en populær én, så husk bordbestilling). 
Igen super lækker thaimad fra Coriander Gourmet Thai i San Francisco (nederste etage i Westfield)
Også fra Coriander Gourmet Thai

5 kommentarer:

Amalie sagde ...

Min veninde bor i USA, og hun siger, at den eneste grund til, at deres frugt smager så godt, er fordi det er pumpet med alle mulige sjove ting og sager. Hendes frugt kan holde sig i seriøst lang tid, uden at blive for dårligt.. Så hun køber alt sit, hos økologiske forhandlere, så hun får "normal" frugt, som vi har det her i DK og resten af EU :)

Anonym sagde ...

Det er totalt "ondt" at poste sådan nogle lækre madbilleder ;-) Jeg giver dig ret, frugten i USA smager bare bedre - ligesom kødet også gør det. Jeg ville også ønske at man kunne få noget med smag her i DK!!

KH
Birthe

Anja sagde ...

Amalie: Hmm, jeg tror nu nærmere, at det hænger sammen med, at de rent faktisk har klimaet til at dyrke frugten derovre - hvilket så gør, at det heller ikke er så lang tid undervejs.

Birthe: Haha, sorryyy ;) Jeg er helt enig med dig i, at kødet også er SÅ meget bedre! Mmmmm, jeg drømmer om en steak ;)

Amalie sagde ...

Det skal jeg ikke kunne sige, men min veninde har bare oplyst mig om ovenstående :)

Anja sagde ...

Måske jeg bare er naiv ;)