torsdag den 26. januar 2012

Mmm burger

Egentlig stod der hakkebøffer med bearnaise på madplanen, men i løbet af dagen overbevist hinanden om burgere var en endnu bedre idé ;) Så jeg måtte i gang med at bage burgerboller, da jeg kom hjem fra job. Men vi havde nu alligevel aftensmaden klar efter 5 kvarter. 
Lige nu står den bare på sofahygge med ham den dejlige. Skal lige nyde, at jeg har ham i aften og i morgen aften, for han skal arbejde lørdag og søndag. Godt at der kun er 4 uger til ferie :D 

6 kommentarer:

Kathrine sagde ...

UHM! De ser vildt gode ud :)

Anja sagde ...

Tak, Trine! Det var også en fin lille happer :P

Ida sagde ...

Mums mums mums hvor ser den bare god ud og skønt med alle de friske grønsager.

Anonym sagde ...

Har du en opskrift på dine burgerboller?

Anja sagde ...

Ida: Mange tak :D Den var lex ;)

Anonym: Ja, jeg bruger opskriften fra Amo's fødselsdagsbog:

50 g gær
3 dl lunkent vand
½ dl olie
100 g fuldkornshvedemel
500 g hvedemel
1 æg
3 spsk sukker
1 tsk salt

pynt:
1 sammenpisket æg
sesamfrø

1. Opløs gæren i det lunkne vand. Tilsæt de øvrige ingredienser.
2. Ælt dejen til den er glat. Lad dejen hæve tildækket lunt, ca. 30 minutter.
3. Form 10 boller, og tryk dem flade. Prik dem med en gaffel.
4. Lad bollerne hæve tildækket og lunt til dobbelt størrelse ca. 40 minutter.
5. Pensl med æg og drys med sesam.
6. Forvarm ovene til 225 grader (varmluft 210 grader) og bag bollerne ca. 10-14 minutter.

Bryd Et Tabu sagde ...

Mums, tak for opskrift som jeg prøvede af til dagens aftensmad. Smagte dejligt :-)