søndag den 13. maj 2012

Strawberry cake

Jeg havde ikke lyst til den traditionelle lagkage på min fødselsdag, så i stedet  lavede jeg en jordbærkage. Den var lidt improviseret, da jeg havde en opskrift liggende på en mazarinkage, hvor jeg så kom chokolade ovenpå, en blanding af creme og flødeskum og til sidst jordbær. Nuj, den var go'! 


Mazarinkage:
3 æg
150g lyst rørsukker
150g hvedemel 
1 tsk. bagepulver
1dl letmælk
2 spsk. oliemargarine 
1 tsk. mandelessens
150g skrællede, kogte kartofler
100g marcipan 




Pisk æg og rørsukker hvidt og skummende.
Bland hvedemelet med bagepulver og vend det i æggeskummet sammen med mælk, oliemargarine og mandelessens. 
Mos kartoflerne godt og vend dem i dejen sammen med groftrevet marcipan.
Fordel dejen i en springform, ca. 28 cm i diameter, foret med bagepapir. Bag kagen ved 200 grader i ca. 20 min. 

3 kommentarer:

Kristine (CookieCrumble) sagde ...

Gud, hvor ser den dog lækker ud !!!Utrolig sommerlig :) MUMS!

Kathrine sagde ...

Hold nu op den ser god ud! :-)

Anja sagde ...

Tak tøser! Den var virkelig også lækker :P