fredag den 3. august 2012

Pink lemonade

Vi har fyldt fryseren med diverse retter, så jeg kan ikke engang bruge ventetiden på at få bagt en masse (min kære mand er uenig - han vil have kage haha). I stedet må jeg finde på andre ting at lave. I går blev det så til en gang rabarbersaft - det blev virkelig lækkert og tog ingen tid at lave. Jeg havde luret på lidt forskellige opskrifter og endte med denne fremgangsmåde:


2kg rabarber - rengjorte og skåret i stykker
450g sukker
½ L vand
Lidt atamon


Rabarberne koges med sukker og vand i cirka 30 minutter. Herefter sigtes grøden gennem et rent viskestykke (eller saftklæde). Saften tilsættes en lille smule atamon og hældes på en skoldet flaske (som jeg også havde skyllet med lidt atamon). 


Blandingsforholdet er 1:4-5 stykker. 


Pulpen brugte vi lidt af til vores morgensmoothie og i aften tror jeg, at jeg vil lave en lækker dessert med noget af det (der er virkelig meget, haha :))

2 kommentarer:

Simone sagde ...

Wow det ser godt nok lækkert ud. Det har en utrolig flot farve. Gid jeg havde en have med rabarber :)

Anja sagde ...

Jeg er også helt vild med farven - virkelig tøset ;)