onsdag den 25. september 2013

Soup!

Selvom temperaturen egentlig stadig er ret høj her i NL, så er der alligevel rimelig meget efterår over det. Det er mørkt og ofte tåget om morgenen - man burde blive under dynen med en kop varm kakao :)
Det betyder også, at det er tid til suppe - og alle de andre gode retter, der varmer. Denne slags suppe bliver ofte lavet, fordi jeg bare bruger, hvad der nu lige er i køleskabet. Da vi havde grøntsagsabonnement, var det også en genial måde at få brugt de underlige grøntsager på ;)
I denne er der broccoli, gulerødder, peberfrugt, løg og hvidløg i - skåret i mindre stykker og svitset i lækre stærke krydderier. Vand tilsættes og når grøntsagerne er møre, udsættes de for stavblenderen. Hvis det skal være ekstra lækkert, kommer jeg en smule fløde i (og det skulle det ;)) 

4 kommentarer:

Tine sagde ...

Jeg elsker suppe! Især med fløde og bacon:-)

Anja sagde ...

Jaaa, high fat, ik' ;)

Kathrine sagde ...

Mums! Vi skal ha kartoffelsuppe på torsdag og jeg glææææder mig :)

Anja sagde ...

Årh, det kan jeg godt forstå :P Det er også virkelig lækkert!