onsdag den 15. januar 2014

Baby, it's cold outside


En ting som jeg helt sikkert skulle have fat i, da vi var i Danmark, var overtøj til næste vinter. Sidste år i januar var jeg heldig at få nogle gode ting, som heldigvis passede i størrelsen denne vinter. Så kan man så spørge, hvorfor det var så vigtig at få fat på i Danmark, for det kan man vel også få i Holland? Det kan man så ikke. Eller jo, en vinterjakke kan man da godt få, og en flyverdragt kan jeg nok få via en af de internationale webshops. Men der er bare slet ikke samme udekultur her, som der er i Danmark. Lille O kan sagtens være i daycare en hel dag uden at have været ude. Og det på trods af, at han har alt gear med (nok den unge med mest overtøj derovre!). Men det er han jo så den eneste der har. Jeg tror, at de fleste danske mødre ville få influenza af at se på, hvad de små hollandske poder har på på legepladsen. Der er absolut intet praktisk i det! Den er også helt sikker HVER gang O er ude, at vi får en kommentar a la “han er godt nok pakket ind” eller “eeej, en lille eskimo”. Fleecedragten har også fået mange kommentarer med på vejen.

Jeg synes, at det er sjovt, at der er SÅ stor forskel. Så langt ligger Holland trods alt ikke fra Danmark. Nå, men jeg fik scoret vintergodter fra Ticket to Heaven til 50%. Så nu kan den hollandske vinter komme an om et år – min lille eskimo er klar! 

While in Denmark, I went shopping for next year's winter wardrobe for the little one. I got 50% off on these two things from Ticket to Heaven. 
I think that O is the one kid with the most outerwear at his daycare. In Denmark kids spend many hours outside every day - no matter what kind of weather it is. Here it is a bit different - why be outside when it is cold? ;)

Ingen kommentarer: