fredag den 26. september 2014

Pizza fight!

I dag har jeg haft fri. Ligesom alle de andre fredage. Jeg er nemlig sådan en part-timer-type. Det hollandske system er jo sådan skruet sammen, at det nærmest er umuligt at have et fuldtidsjob, hvis man ikke lige har bedsteforældre, der står til rådighed et par gange om ugen. Eller vil betale en milliard til pasning. 
Nå, men Åsen (ja, det kalder jeg ham, og min mand HADER det, ha!) og jeg er så heldige, at farmand også ofte er hjemme om fredagen. Så der putter vi længe i sengen med semi-åndssvagt tv og OD'er på kulhydrater til morgenmad. 
I dag var ingen undtagelse. Dog havde vi også en play/coffee date hos nogle venner. Jeg ved ikke lige, hvad der sker for, at ungerne ALTID vil lege med det samme! Det sker altid. Altid! Hos os er det legestøvsugeren, hos nogle andre venner er det en cykel. Og her var det så en lege-pizza. En pizza. I kid you not. Så der har vi Åsen, der skriger "piiisseeeeee piiisseeee" og et andet barn, der skriger et eller andet lignende på hollandsk. Og det på trods af at han ikke engang kan lide pizza! Min mor-hjerne fatter det ikke. 
Nå, men i skrivende stund, ligger ham pizzaungen og sover, manden er ude og spille, og jeg har åbnet en sygt god flaske rødvin. Jeg synes, at fordelingen er fair. 

Ingen kommentarer: