mandag den 29. august 2011

Koekela

Manden og jeg tog et smut i Ikea i dag samt en tur til Rotterdam. Manden havde en aftale - og ja, jeg ville bare med for kagen ;) Tæt på ligger Hollands bedste kagebutik nemlig. 
Jeg har boet 1½ år i Rotterdam, og når jeg skulle fra min lejlighed og ind til centrum, kom jeg altid forbi denne (dengang) lille butik. Og ret ofte røg der et stykke kage med hjem! Nu er de flyttet i lidt større lokaler - dog stadig på samme vej og med samme lækre kager. Men med et lidt større udvalg = we like. Man kan vælge at indtage kagen på stedet sammen med en kop kaffe eller tage den med hjem. Vi gjorde det sidste, da vi lige havde drukket kaffe på en anden café (yes, jeg har mine R'dam ritualer ;))
Manden valgte gulerodscake, og jeg tog et stykke lemon meringue pie. De smagte ligesom de plejer - fantastisk! Jeg bliver helt nostalgisk og tænker tilbage på alle de stykker jeg har spist, haha. Nå, men hvis I en dag skulle komme til Rotterdam, så vil jeg anbefale Koekela. Men ring lige til mig først - jeg vil med ;)

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Øj, det sted vil jeg gerne besøge - og jeg skal nok huske at ringe først ;-)

Kh
Birthe

Anja sagde ...

Godt så - så er det en aftale :P

Marian N. Larsen sagde ...

Du vil jo være den helt perfekte guide i min verden, hvor man scorer high points for at kende byens bedste kage-spots!

Anja sagde ...

Hahaha, hvor er du herlig, Marian :D (jeg kender også de bedste kaffe-spots ;))