tirsdag den 11. oktober 2011

Simplicity

Når jeg laver madplan, er der to krav til menuen: det skal være forholdsvis hurtigt lavet og så skal det kunne varmes op. Ugens første tre dage spiser manden nemlig langt senere end mig. Og når jeg så spørger min mand, hvad han kunne tænke sig at spise i løbet af ugen, siger han næsten altid "en af dine pastaretter". Hvor nemt er det ikke - jeg bruger nemlig ofte bare, hvad jeg lige har af ingredienser liggende. Og så gør en lille smule fløde tit underværker ;)
Dagens pastaret er dog uden fløde men i stedet med nogle rigtig gode tomater, som jeg lavede en sauce ud af sammen med en gang hjemmelavet pesto. Ikke så meget fis dér, men smagen er helt i top sammen med en god frisk fuldkornspasta.  

6 kommentarer:

Unknown sagde ...

Det ser super lækkert ud! :) Og sundt. sikke en "nem" mand du har at lave mad til :)
/Lise

Anja sagde ...

Tak Lise :D Ja, han er heldigvis god til at komme med idéer, som ikke kræver for meget :)

Litzy sagde ...

Der findes ik noget bedre end simpel pasta :)

Anonym sagde ...

Simpelt er tit det bedste! De ser godt ud :-)

KH
Birthe

Marian N. Larsen sagde ...

sig mig, er der gemt en bette italiano i dig?? Dejligt med pastaretter - det er også min favorit, men det er ik så tit på planen fordi jeg bare går amok i kulhydrater så :)

Anja sagde ...

Tak tak de damer :)

Marian: Tjaaa måske :P der er i hvert fald én italiensk inspireret dag per uge her i huset. Men jeg tænker nu også over kulhydratindtaget :)