mandag den 5. november 2012

Noget om barsel

Jeg nyder virkelig at have rolige morgener sammen med manden, som jo som oftest arbejder hjemme om morgenen. Men faktisk så sluttede min barsel i torsdags. Yes, 10 uger gammel og egentlig på vej i daycare! Barsel i Holland er 16 uger i alt, og jeg var tvunget til at stoppe seks uger før pga. deltidssygemelding, hvilket efterlader 10 uger efter fødslen. Vi har dog fra start aftalt, at jeg skulle tage selvbetalt barsel til februar/marts, og det endte med at jeg sagde mit job op. Det var der flere forskellige grunde til, men det ville heller aldrig kunne fungere at bruge tre timer om dagen på transport med sådan en lille størrelse. Så efter jul må jeg i gang med at finde noget her i Haag eller tæt på. 

6 kommentarer:

Københavnerhjerte. sagde ...

Wouw, 16 ugers barsel.

Der er da klart plads til forbedringer på det punkt..

Godt du har fået mere tid..

Anne sagde ...

Jøsses det er ikke lang tid. Ville jeg slet ikke kunne overskue nu her, så kan forstå I egentlig havde valgt ekstra selvbetalt.
Men nyd nu tiden du har og så kan du søge jobs til den tid :)

Kh

Kathrine sagde ...

Det er vidst ren luksus i Danmark så! Jeg forstår godt jeres valg - og håber for dig du finder et job i nærheden af hvor i bor :-)

Anja sagde ...

Mila: Yes, man fatter ikke at Holland er et land, vi sammenligner os selv med. For især her i forbindelse med baby har jeg fundet SÅ mange punkter, hvor det er meget anderledes!

Anne: Nej, jeg kan også tude ved tanken om at sende min lille fis i daycare allerede nu :'( Så du kan også tro, at jeg nyder det :D

Trine: Ja, det er nemlig luksus! Der er sgu alligevel nogle fordele ved den høje skatteprocent :P

Maj sagde ...

Hold da op! 16 ugers barsel - det var virkelig ikke meget, jeg er helt målløs :-O

Ja, vi er godt nok privilegerede her i DK, betaler gerne en højere skat for sådanne goder!

Held og lykke med job-jagten, jeg krydser fingre for at du finder det helt rigtige!

- Maj :D

Anja sagde ...

Nej, det er virkelig lidt! :(

Og tak :D