fredag den 24. oktober 2014

R'dam




I fredags, da min lille store nevø stadig var her, var vi et smut i Rotterdam. Jeg har et eller andet for Rotterdam. Jeg boede der i halvandet år, da jeg først kom til landet, og det var også der jeg mødte min mand. Så der er rimelig mange minder forbundet med byen. 
Vi startede med morgenmad på et af yndlingsstederne, derefter vandtaxi over til Hotel New York, gåtur over Erasmusbroen og en tur i det nybyggede indendørsmarked. Jeg brokker mig tit over hollændernes madkultur, men jeg må også indrømme, at det er blevet meget bedre de sidste ti år (fatter ikke at jeg har været her så lang tid!). Det er især en god idé at bevæge sig væk fra Haag. Amsterdam og Rotterdam har fat i den lange ende. 

6 kommentarer:

marjon sagde ...

That yogurt!!

Kathrine sagde ...

Ser godt ud! Min veninde har boet i Holland, hendes kæreste er der fra. De bor i dk nu og en ting hun siger hun ikke savner er hollandsk mad! Vidste ikke at det stod slemt til, men i hendes kærestes familie og omgangskreds er folk glade for alt fra dåse og alt med pinderkaas ( hedder peanutbutter ikke det? ) Troede faktisk førhen at hollandsk mad var lidt a la dansk eller tysk ;-)

A + K = ♥ sagde ...

Ej, det er da lige til at blive sulten af. Madmarkeder rocks

- Anne

Anja sagde ...

Marjon: You have to come with me!

Trine: Åh jeg er altså glad for at andre siger det også! Føler mig nogle gange lidt for snobbet nemlig... Jo pindakaas i alt! Og Oskar elsker det, hahaha! Bvadr.

Anne: :)

Mit element sagde ...

Læser først dette indlæg nu og bliver lidt nysgerrig....vil du måske dele lidt hvordan det er at være udenlandsk dansker i et land som Holland? Hvorfor valgte du at flytte fra DK?
Hvad savner du?
Savner du ikke?

Måske vi ku lave et indlæg i fælleskab, på min blog, under det "projekt" jeg har sat i søen som jeg kalder High5 til en blogger.
Jeg udvælger nogle af de bloggere som jeg kan lide og følger og skriver lidt om dem....win win :)
Du er velkommen til at sende mig en mail hvori du svarer på spørgsmålene ovenfor, og/eller skriver lidt om dig selv og/eller hvad din blog går ud på...

// Rikke //
Mit element

Anja sagde ...

Det vil jeg da gerne, Rikke! Jeg ser så først dit indlæg nu - flot ;)